Відділення “Агрономія” в Мирогощанському аграрному коледжі має довгий вік, славну історію, добрі, поколіннями створені і підтримувані сьогоднішніми студентами традиції.
У 1939 році був заснований Дубнівський технікум рільництва, розташований в місті Дубно і саме тоді було проведено набір учнів на відділення “Агрономія”. На відділенні проводять підготовку молодших спеціалістів по спеціальностях: “Виробництво і переробка продукції рослинництва”, “Організація і технологія ведення фермерського господарства”, “Зелене будівництво та садово – паркове господарство”, “Промислове квітництво”. Підготовка фахівців здійснюється за державним замовленням, під час навчання всі студенти забезпечуються місцями в гуртожитку. Сьогодні на відділенні “Агрономія” навчається 240 студентів денної форми навчання з різних регіонів Рівненської, Волинської, Львівської, Тернопільської, Хмельницької та інших областей, які після закінчення відділення можуть продовжувати навчання у вищих учбових закладах ІІІ – ІV рівнів акредитації.
Для якісного проведення теоретичного і практичного навчання на відділенні є всі передбачені навчальним планом навчальні лабораторії і кабінети, колекційно – дослідне поле, а також використовується база навчально – дослідного господарства. Тут навчаються люди, які мріють стати законодавцями поля і землі та утвердитись на ній справжніми господарями.
Більшість наших студентів є сільська молодь, яка проблеми села знає не з розповідей, а бачить сама наяву.
Складна, захоплююча, романтична і разом з тим відповідальна професія агронома. У нього широке коло обов’язків і висока відповідальність за те, чим віддячить нам земля – годувальниця, відповідальність за хліб наш насущний. Агроном, зелений цех якого розкинувся просто неба – це технолог у широкому розумінні, тобто це і практик, і дослідник, це універсальний працівник.
Саме таких спеціалістів ось уже більше 70 років готують на відділення “Агрономія” Мирогощанського аграрного коледжу. За свою більш як півстолітню історію навчальний заклад випустив 20056 спеціалістів, із них 6238 агрономів.
За час навчання студенти спеціальності “Агрономія” опановують технологічні особливості вирощування високих врожаїв сільськогосподарських культур у господарствах різних форм власності, високе мистецтво в оформленні садів та парків та створення садово – паркового господарства.
Вони навчаються ефективно застосовувати енергоощадні екологічно чисті технології вирощування польових культур, запроваджувати раціональну структуру посівних площ, заходи сортової агротехніки, системи сівозмін, обробітку ґрунту, удобрення, меліорації, збереження і підвищення біологічної родючості грунтів. Навчання у нас тісно пов’язане з виробництвом. Маємо свої навчальні поля, де проходять практику наші студенти. Тут вони запроваджують інноваційні технології вирощування різноманітних культур. Ми підтримуємо тісні контакти з виробництвом, намагаємося постійно бути в курсі усіх новинок агрономічної науки, вивчаємо передовий досвід. Така робота зацікавлює наших студентів, спонукає до постійного пошуку, до необхідності перевірити набуті знання на практиці.
Гордість агрономічного відділення – його випускники, які працюють на різних посадах у агропромислових формуваннях, є керівниками виробничих підрозділів, працівниками органів управління, відомими вченими і просто добрими господарниками.
Отож запрошуємо тих, хто не байдужий до хліборобської справи, вступати на наше відділення. Ми з радістю поділимося своїми знаннями і ви станете висококваліфікованими фахівцями.
Освітньо – кваліфікаційний рівень – молодший спеціаліст
Кваліфікація – 3212 Агротехнік
Термін навчання:
· на базі 9 класів – 3 роки 10 міс.
Кваліфікація – 3212 Фахівець з організації та ведення фермерського господарства
Термін навчання:
· на базі 9 класів – 3 роки 10 міс.
Кваліфікація – Фахівець садово-паркового господарства
Термін навчання:
· на базі 9 класів – 3 роки 6 міс.
Кваліфікація – Агротехнік
Термін навчання:
· на базі 9 класів – 3 роки 6 міс.
Ліцензований обсяг прийому – 180 осіб.
НА ВІДДІЛЕННІ ПРАЦЮЮТЬ ВИСОКОКВАЛІФІКОВАНІ ВИКЛАДАЧІ:
Борисов Олександр Володимирович – завідувач відділенням «Агрономія». спеціаліст І категорії завідуючий лабораторією «Захист рослин». Викладач дисциплін: «Організація робіт в садово-парковому господарстві», «Декоративні газони», “Діджиталізація”.
Кравчук Юлія Євстахіївна – голова комісії агрономічних дисциплін, спеціаліст І категорії . Викладач дисциплін: «Розсадники декоративних культур», «Рекреаційне лісівництво», «Інженерна геодезія», «Основи геодезії», «Ландшафтна архітектура», «Історія садово-паркового господарства».
Духнич Ірина Володимирівна – заступник директора з виховної роботи, член комісії агрономічних дисциплін, спеціаліст вищої категорії, викладач-методист. Викладач дисциплін “Ботаніка”, “Ботаніка з фізіологією рослин”, “Основи аграрного виробництва”.
Глущук Микола Пилипович – член комісії агрономічних дисциплін, спеціаліст вищої категорії, викладач-методист, “Відмінник освіти України” завідувач лабораторією “Насінництво і селекція”. Викладач дисциплін: “Насінництво і селекція”, “Землеробство”.
Міщук Василина Петрівна – член комісії агрономічних дисциплін, спеціаліст вищої категорії, викладач-методист, завідуюча лабораторією “Кормовиробництво”. Викладач дисциплін “Кормовиробництво”, “Технологія виробництва продукції рослинництва”
Науменко Ганна Володимирівна – член комісії агрономічних дисциплін, викладач вищої категорії. Викладач дисциплін : “Плодівництво”, “Овочівництво”, “Технологія виробництва продукції рослинництва”.
Хом’як Лариса Олександрівна – член комісії агрономічних дисциплін, викладач вищої категорії, завідувач лабораторії “Агрохімія”. Викладач дисциплін “Агрохімія”, “Захист рослин”.
Мельник Оксана Юріївна – член комісії агрономічних дисциплін, спеціаліст вищої категорії, завідувач кабінету “Основи екології”. Викладач дисципліни “Основи екології”, “Квітництво”, “Декоративно-паркове мистецтво”.
Корнійчук Тетяна Василівна – член комісії агрономічних дисциплін, спеціаліст II категорії , завідувач лабораторією «Землеробство з ґрунтознавством».
Бідюк Іван Васильович – член комісії агрономічних дисциплін, спеціаліст II категорії, завідувач кабінетом «Дендрологія». Викладач дисциплін: «Дендрологія», “Топіарне мистецтво”, «Ландшафтний дизайн», «Проектування об’єктів зеленого будівництва».
Смислова Наталія Володимирівна – член комісії агрономічних дисциплін ,спеціаліст II категорії, Викладач дисциплін: “Озеленення інерєрів”, “Технологія виробництва переробки і зберігання”, “Ботаніка з фізіологією”, “Землеробство”, “Фізіологія”, “Основи дослідної справи”, “Основи аграрного виробництва”, “С/г меліорація”.
Кривичун Ганна Володимирівна – член комісії агрономічних дисциплін, спеціаліст II категорі, завідуюча лабораторією «Технологія виробництва продукції рослинництва». Викладач дисциплін: «Технологія заготівлі і зберігання с/г. продукції» , «Технологія переробки та зберігання продукції рослинництва», «Метеорологія» та «Агрометеорологія», “Первинна переробка і зберігання”, “Грунтознавство”.
Манелюк Алла Василівна – секретар
Дячук Георгій Олексійович – лаборант
Комісія агрономічних дисциплін
Кваліфікація – 3212 Агротехнік
З перших днів навчання на відділенні тісно пов’язане з практикою:
1. Навчальні практики з дисциплін:
– землеробство з грунтознавством
– кормовиробництво
– захист рослин
– ботаніка
– агрохімія
– технологія вирощування продукції рослинництва
– технологія переробки і зберігання продукції рослинництва
– плодоовочівництво
– насінництво і селекція
– вирішення виробничих ситуаційних завдань
Практики по набуттю робітничих професій:
– квітникар – озеленювач;
– тракторист-машиніст сільськогосподарського виробництва категорії «А»;
– водій автотранспортних засобів категорії «В».
Виробничі практики
Технологічна практика – проводиться на сучасних передових сільськогосподарських підприємствах різних форм власності.
За наслідками технологічної практики на відділенні „Агрономія” проводяться науково-практичні конференції, де студенти 4-го курсу доповідають про новітні технології вирощування сільськогосподарських культур. На конференцію запрошуються спеціалісти передових господарств.
ДЕ І КИМ МОЖЕ ПРАЦЮВАТИ?
Молодший спеціаліст готується для професійної діяльності в галузі рослинництва різних сільськогосподарських підприємств. Він (молодший спеціаліст) призначений для здійснення керівництва і організації виробництва галузі рослинництва і використання на посадах агронома, бригадира, керівника механізованої ланки по вирощуванню сільськогосподарських культур, майстра по виробництву продукції рослинництва та на інших посадах агрономічного профілю в різних сільськогосподарських підприємствах.
Молодший спеціаліст повинен бути підготовлений до самостійної, активної, творчої професійної і соціальної діяльності, вільно володіти державною мовою.
Він повинен володіти знаннями основ суспільного розвитку, критично і професійно оцінювати історичні сучасні процеси та проблеми загального життя країни, місце і роль в ній своєї професійної діяльності, проблеми і тенденції світового розвитку, володіти глибокими професійними знаннями і діловими якостями, економічним мисленням і творчою роботою в умовах ринкової економіки, практичними навичками організаторської і управлінської діяльності, зв’язаної з виробництвом продукції рослинництва.
НАВЧАЮЧИСЬ В КОЛЕДЖІ СТУДЕНТИ ЗДОБУВАЮТЬ РОБІТНИЧІ ПРОФЕСІЇ:
– квітникар – озеленювач;
– тракторист-машиніст сільськогосподарського виробництва категорії «А»;
– водій автотранспортних засобів категорії «В».
СПЕЦІАЛІСТ АГРОТЕХНІК ПОВИНЕН ВОЛОДІТИ:
глибокими професійними знаннями, практичними навичками і вміннями, постійно працювати над підвищенням свого культурного і професійного рівня, виховувати в собі любов до праці, відповідально відноситися до дорученої справи, проявляти ініціативу і творчість в роботі.
Після закінчення навчання на відділенні «Агрономія» випускники можуть продовжити навчання по скороченому терміну в Вищих агарних закладах ІІІ-IV рівнів акредитації.
АГРОТЕХНІК ПОВИНЕН ЗНАТИ:
– напрямки науково-технічного прогресу і перспективи розвитку нової техніки і технології;
– економіку сільського господарства;
– організаційну структуру сільськогосподарських підприємств, принципи, особливості, прогресивні форми організації оплати праці;
– діючий економічний механізм господарювання в процесі виробництва і реалізації продукції;
– основи земельного і трудового законодавства;
– проводити оцінку технологічних операцій: календарні графіки виконання технологічних процесів, альтернативні технології виробництва продукції, розрахунок економічної ефективності від запровадження нової технології;
– зональні науково-обґрунтовані системи землеробства і принципи побудови сівозмін, інтенсивні технології вирощування сільськогосподарських культур і методи одержання високих урожаїв в екстремальних умовах;
– прийоми обробітку і підвищення родючості ґрунтів, системи захисту по боротьбі з ерозією ґрунтів, особливості технології вирощування сільськогосподарських культур на меліоративних землях, методи оцінки якості продукції і діючу нормативну технологічну документацію;
– використовувати комп’ютерну техніку, нормативно – правову базу;
– сучасні методи діагностики живлення рослин, склад, якість добрив і їх ефективне застосування, інтегровані системи захисту рослин від шкідників, хвороб і бур’янів;
– насінництво, сорти польових культур зони;
– кормовиробництво, методи покращення раціонального використання лукопасовищних угідь;
– прогресивні методи зберігання і заготівлі кормів, передову технологію виробництва плодів і овочів;
– правила транспортування і зберігання сільськогосподарської продукції;
– правила технологічної експлуатації машин і тракторів основних марок, які використовуються в даній зоні, найновішу сільськогосподарську техніку;
– правила охорони праці і техніки безпеки, виробничу санітарію і протипожежний захист, законодавство по охороні навколишнього середовища.
АГРОТЕХНІК ПОВИНЕН УМІТИ:
– забезпечувати дотримання технологій виробництва і підвищення якості продукції рослинництва з найменшими затратами праці та знарядь;
– забезпечувати впровадження агрономічних і організаційно-економічних заходів, спрямованих на підвищення родючості ґрунтів;
– складати технологічні карти по вирощуванню сільськогосподарських культур;
– здійснювати контроль за якістю виконання всього технологічного процесу;
– розробляти бізнес – плани ;
– вести (оформляти) первинну документацію по обліку і звітності;
– визначати якість ґрунту, проводити відбір зразків для лабораторних аналізів, добрив та насіння;
– складати карти засміченості полів і впроваджувати сівозміни;
– проводити діагностику забезпечення польових культур елементами живлення;
– розраховувати норму добрив під запланований урожай;
– розраховувати і проводити оцінку ефективності добрив і інших заходів (з врахуванням якості одержаної продукції);
– розраховувати норму висіву та посадки;
– приймати управлінські рішення в конкретних ситуаціях, пов’язаних з технологічними процесами;
– визначати стан виробничих посівів, біологічний урожай і аналізувати його структуру;
– застосовувати засоби захисту рослин від шкідників, хвороб і бур’янів з урахуванням погодних умов, порогів шкідливості і фаз розвитку рослин;
– регулювати сільськогосподарську техніку на необхідний режим роботи;
– організувати виконання виробничих процесів у рослинництві з використанням сільськогосподарської техніки;
– працювати на тракторах, сільськогосподарських машинах і агрегатах з дотриманням техніки безпеки, виконувати технологічні операції;
– впроваджувати у виробництво досягнення науково-технічного прогресу;
– застосовувати заходи по збереженню навколишнього середовища;
– заохочувати підлеглих до діяльності;
– створювати сприятливий морально – психологічний клімат в колективі;
формувати трудовий колектив з врахуванням рівня кваліфікації, організовувати підбір, розстановку руху працівників господарства з урахуванням здібностей особи.
Кваліфікація – 3212 Фахівець з організації та ведення фермерського господарства
З перших днів навчання на відділенні тісно пов’язане з практикою:
1. Навчальні практики з дисциплін:
– ботаніка
– землеробство з грунтознавством
– агрохімія
– технологія виробництва продукції рослинництва
– технологія виробництва продукції тваринництва
– технологія заготівлі і зберігання с/г продукції з основами переробки
– плодоовочівництво
– захист рослин
– організація і планування фермерського господарства
Практики по набуттю робітничих професій:
– тракторист-машиніст с.-г. виробництва категорії “А”
– оператор ветеринарної обробки
Виробничі практики
Технологічна практика – проводиться на сучасних передових сільськогосподарських підприємствах різних форм власності.
За наслідками технологічної практики на відділенні „Агрономія” проводяться науково-практичні конференції, де студенти 4-го курсу доповідають про новітні технології вирощування сільськогосподарських культур. На конференцію запрошуються спеціалісти передових господарств.
ДЕ І КИМ МОЖЕ ПРАЦЮВАТИ?
Молодший спеціаліст підготовлений для професійної діяльності в різних галузях сільськогосподарських підприємств. Він (молодший спеціаліст) призначений для здійснення керівництва і організації виробництва галузі рослинництва, тваринництва, механізації і використання на посадах агронома, бригадира, керівника фермерського господарства, механізованої ланки по вирощуванню сільськогосподарських культур, майстра по виробництву продукції рослинництва та тваринництва на інших посадах агрономічного і зоотехнічного профілю в різних сільськогосподарських підприємствах.
Молодший спеціаліст повинен бути підготовлений до самостійної, активної, творчої професійної і соціальної діяльності, вільно володіти державною мовою.
НАВЧАЮЧИСЬ В КОЛЕДЖІ СТУДЕНТИ ЗДОБУВАЮТЬ РОБІТНИЧІ ПРОФЕСІЇ:
– тракторист – машиніст с.-г. виробництва категорії “А”
– оператор ветеринарної обробки
ФАХІВЕЦЬ З ОРГАНІЗАЦІЇ ТА ВЕДЕННЯ ФЕРМЕРСЬКОГО ГОСПОДАРСТВА ПОВИНЕН ВОЛОДІТИ:
знаннями основ суспільного розвитку, критично і професійно оцінювати історичні сучасні процеси та проблеми загального життя країни, місце і роль в ній своєї професійної діяльності, проблеми і тенденції світового розвитку, володіти глибокими професійними знаннями і діловими якостями, економічним мисленням і творчою роботою в умовах ринкової економіки, практичними навичками організаторської і управлінської діяльності, зв’язаної з виробництвом продукції рослинництва.
ФАХІВЕЦЬ ПОВИНЕН ЗНАТИ:
– напрямки науково-технічного прогресу і перспективи розвитку нової техніки і технології;
– економіку сільського господарства;
– організаційну структуру сільськогосподарських підприємств, принципи, особливості, прогресивні форми організації оплати праці;
– діючий економічний механізм господарювання в процесі виробництва і реалізації продукції;
– основи земельного і трудового законодавства;
– проводити оцінку технологічних операцій: календарні графіки виконання технологічних процесів, альтернативні технології виробництва продукції, розрахунок економічної ефективності від запровадження нової технології;
– зональні науково-обґрунтовані системи землеробства і принципи побудови сівозмін, інтенсивні технології вирощування сільськогосподарських культур і методи одержання високих урожаїв в екстремальних умовах;
– використовувати комп’ютерну техніку, нормативно – правову базу;
– сучасні методи діагностики живлення рослин, склад, якість добрив і їх ефективне застосування, інтегровані системи захисту рослин від шкідників, хвороб і бур’янів;
– насінництво, сорти вирощування культур зони;
– кормовиробництво, методи покращення раціонального використання лукопасовищних угідь;
– прогресивні методи зберігання і заготівлі кормів, передову технологію виробництва плодів і овочів;
– правила транспортування і зберігання сільськогосподарської продукції;
– правила технологічної експлуатації машин і тракторів основних марок, які використовуються в даній зоні, найновішу сільськогосподарську техніку;
– правила охорони праці і техніки безпеки, виробничу санітарію і протипожежний захист, законодавство по охороні навколишнього середовища.
ФАХІВЕЦЬ ПОВИНЕН УМІТИ:
– забезпечувати дотримання технологій виробництва і підвищення якості продукції рослинництва і тваринництва з найменшими затратами праці та знарядь;
– забезпечувати впровадження організаційно – економічних заходів, спрямованих на підвищення родючості ґрунтів;
– складати технологічні карти по вирощуванню сільськогосподарських культур;
– здійснювати контроль за якістю виконання всього технологічного процесу;
– розробляти бізнес – плани ;
– визначати потребу в кредиті, складати кредитний договір;
– визначати суми податків, платежів, обов’язкових та страхових внесків;
– проводити пошук найефективніших і раціональних каналів збуту продукції;
– аналізувати ефективність використання засобів виробництва в конкретних умовах;
– проводити фінансові розрахунки з юридичними та фізичними особами;
– складати організаційно – розпорядчі документи;
– вести (оформляти) первинну документацію по обліку і звітності;
– визначати якість ґрунту, проводити відбір зразків для лабораторних аналізів, добрив та насіння;
– розраховувати норму добрив під запланований урожай;
– розраховувати норму висіву та посадки;
– приймати управлінські рішення в конкретних ситуаціях, пов’язаних з технологічними процесами;
– визначати стан виробничих посівів, біологічний урожай і аналізувати його структуру;
– застосовувати засоби захисту рослин від шкідників, хвороб і бур’янів з урахуванням погодних умов, порогів шкідливості і фаз розвитку рослин;
– регулювати сільськогосподарську техніку на необхідний режим роботи;
– організувати виконання виробничих процесів у рослинництві і тваринництві з використанням сільськогосподарської техніки;
– працювати на тракторах, сільськогосподарських машинах і агрегатах з дотриманням техніки безпеки, виконувати технологічні операції;
– впроваджувати у виробництво досягнення науково-технічного прогресу;
– застосовувати заходи по збереженню навколишнього середовища;
– заохочувати підлеглих до діяльності, створювати сприятливий морально – психологічний клімат в колективі;
– формувати трудовий колектив з врахуванням рівня кваліфікації, організовувати підбір, розстановку руху працівників господарства з урахуванням здібностей особи.
Кваліфікація – Агротехнік
З перших днів навчання на відділенні тісно пов’язане з практикою:
1. Навчальні практики:
– ботанічна
– дендрологічна
– квітництво
– ґрунтознавство
– декоративні розсадники
Практики по набуттю робітничих професій:
– озеленювач.
Виробничі практики
Технологічна практика – проводиться на сучасних передових сільськогосподарських підприємствах різних форм власності.
За наслідками технологічної практики на відділенні „Агрономія” проводяться науково-практичні конференції, де студенти 4-го курсу доповідають про новітні технології вирощування декоративних рослин та способів озеленення. На конференцію запрошуються спеціалісти передових господарств.
ДЕ І КИМ МОЖЕ ПРАЦЮВАТИ?
Молодший спеціаліст підготовлений для професійної діяльності в галузі промислового квітництва. Він (молодший спеціаліст) призначений для здійснення керівництва і організації ведення квітництва в садово – парковому господарстві і використання на посадах техніка агротехніка – квітникаря, техніка квітникаря – фітодизайнера.
Молодший спеціаліст повинен бути підготовлений до самостійної, активної, творчої професійної і соціальної діяльності, вільно володіти державною мовою.
НАВЧАЮЧИСЬ В КОЛЕДЖІ СТУДЕНТИ ЗДОБУВАЮТЬ РОБІТНИЧУ ПРОФЕСІЮ:
– озеленювач.
АГРОТЕХНІК ПОВИНЕН ВОЛОДІТИ:
знаннями основ суспільного розвитку, критично і професійно оцінювати історичні сучасні процеси та проблеми загального життя країни, місце і роль в ній своєї професійної діяльності, проблеми і тенденції світового розвитку, володіти глибокими професійними знаннями і діловими якостями, економічним мисленням і творчою роботою в умовах ринкової економіки, практичними навичками організаторської і управлінської діяльності, зв’язаної з потребами зеленого будівництва та садово – паркового господарства.
АГРОТЕХНІК ПОВИНЕН ЗНАТИ:
– напрямки науково-технічного прогресу і перспективи розвитку нової техніки і технології;
– організаційну структуру садово – паркового господарства, особливості, прогресивні форми організації оплати праці;
– діючий економічний механізм господарювання в процесі виробництва і реалізації продукції;
– основи земельного і трудового законодавства;
– основи зеленого і трудового законодавства;
– технології зеленого будівництва, квітникарства оглядових робіт за об’єктом;
– дослідні роботи ботанічних садів по впровадженню та інтродукції нових декоративних квіткових форм;
– технологію озеленення об’єктів зеленого будівництва;
– організацію матеріального забезпечення виробничого процесу;
– структуру фінансово – господарської діяльності підприємства;
– елементи розбивки на місцевості посадкових місць для деревно – кущових та квіткових рослин;
– стандарти на посівний та посадковий матеріал;
– технологію вирощування квіткових, деревно – кущових рослин, газонних трав;
– елементи квіткового оформлення ділянок озеленення, дизайну ландшафту, сільських садиб, парків, скверів;
– с/г техніку для виконання робіт в квітництві та СПГ;
– шкідники і хвороби деревно – кущових і квіткових рослин;
– методи оцінки ґрунтів, грунтосумішей;
– технологію вирощування квіткових рослин у відкритому та закритому ґрунті;
– правила охорони праці і техніки безпеки;
– законодавство по охороні навколишнього середовища.
АГРОТЕХНІК ПОВИНЕН УМІТИ:
– проводити найпростіші дослідження ґрунту, землесуміші, субстрату;
– застосовувати сучасні мінеральні та органічні добрива для кращого розвитку рослин;
– проводити заходи по охороні та покращенню ґрунтів;
– використовувати зовнішні фактори для інтенсифікації розвитку рослин;
– оцінювати якість деревно – кущової та квіткової продукції;
– регулювати вплив окремих факторів формування рослин на її ріст і розвиток;
– аналізувати характеристики елементів території для розробки оптимального ландшафтно – планувального рішення об’єкту;
– виконувати ескізи квіткового оформлення ділянок озеленення;
– створювати малюнки квітників регулярних, ландшафтних і змішаних стилів;
– раціонально розміщувати елементи квіткового оформлення на дендроплані;
– виконувати розрахунки, пов’язані з обчисленням обсягів робіт по проекту та кошторису на благоустрій і озеленення;
– укладати пояснювальну записку на проект планування та озеленення;
– визначати за допомогою визначників види рослин;
– виконувати обміри об’єкту в натурі;
– оформляти креслення архітектурним шрифтом;
– оцінювати ландшафт;
– проводити проектно – пошукової роботи на територіях озеленення та присадибних ділянках;
– виконувати післяпосадковий догляд за рослинами;
– підтримувати у належному стані елементи благоустрою, озеленення;
– проводити розбивку на місцевості посадкових місць для деревно – кущових та квіткових рослин;
– управляти технічним розвитком підприємства;
– вести облік фінансово – господарчої діяльності підприємства;
– управляти підприємством;
– організувати забезпечення трудовими ресурсами;
– розрахувати баланс робочого часу;
– організувати забезпечення інвестиційними ресурсами;
– розробляти бізнес – план та план організації робіт;
– організувати матеріальне забезпечення виробничого процесу;
– обчислювати потреби в матеріалах;
– вивчати і аналізувати дослідні роботи ботанічних садів по виведенню та інтродукції нових квіткових і декоративних садових форм, плодових і овочевих рослин;
– проводити пошук ефективних технологій будівництва, оглядових робіт за об’єктом.
Кваліфікація – Фахівець садово-паркового господарства
З перших днів навчання на відділенні тісно пов’язане з практикою:
1. Навчальні практики:
– ботанічна
– дендрологічна
– квітникарська
– геодезична
– в розсадниках
Практики по набуттю робітничих професій:
– озеленювач.
Виробничі практики
Технологічна практика – проводиться на сучасних передових сільськогосподарських підприємствах різних форм власності.
За наслідками технологічної практики на відділенні „Агрономія” проводяться науково-практичні конференції, де студенти 4-го курсу доповідають про новітні технології вирощування декоративних рослин та способів озеленення. На конференцію запрошуються спеціалісти передових господарств.
ДЕ І КИМ МОЖЕ ПРАЦЮВАТИ?
Молодший спеціаліст підготовлений для професійної діяльності в галузі зеленого будівництва та садово – паркового господарства. Він (молодший спеціаліст) призначений для здійснення керівництва і організації ведення зеленого будівництва та садово – паркового господарства і використання на посадах техніка ландшафтного дизайну, техніка зеленого будівництва та садово – паркового господарства.
Молодший спеціаліст повинен бути підготовлений до самостійної, активної, творчої професійної і соціальної діяльності, вільно володіти державною мовою.
НАВЧАЮЧИСЬ В КОЛЕДЖІ СТУДЕНТИ ЗДОБУВАЮТЬ РОБІТНИЧУ ПРОФЕСІЮ:
– озеленювач.
ФАХІВЕЦЬ САДОВО-ПАРКОВОГО ГОСПОДАРСТВА ПОВИНЕН ВОЛОДІТИ:
знаннями основ суспільного розвитку, критично і професійно оцінювати історичні сучасні процеси та проблеми загального життя країни, місце і роль в ній своєї професійної діяльності, проблеми і тенденції світового розвитку, володіти глибокими професійними знаннями і діловими якостями, економічним мисленням і творчою роботою в умовах ринкової економіки, практичними навичками організаторської і управлінської діяльності, зв’язаної з потребами зеленого будівництва та садово – паркового господарства.
ФАХІВЕЦЬ САДОВО-ПАРКОВОГО ГОСПОДАРСТВА ПОВИНЕН ЗНАТИ:
– напрямки науково-технічного прогресу і перспективи розвитку нової техніки і технології;
– організаційну структуру садово – паркового господарства, особливості, прогресивні форми організації оплати праці;
– діючий економічний механізм господарювання в процесі виробництва і реалізації продукції;
– основи земельного і трудового законодавства;
– основи зеленого, лісового і трудового законодавства;
– технології зеленого будівництва, оглядових робіт за об’єктом;
– дослідні роботи ботанічних садів по виведенню та інтродукції нових декоративних садових форм;
– технологію озеленення об’єктів зеленого будівництва;
– організацію матеріального забезпечення виробничого процесу;
– структуру фінансово – господарської діяльності підприємства;
– елементи розбивки на місцевості посадкових місць для деревно – кущових та квіткових рослин;
– стандарти на посадковий матеріал;
– технологію вирощування квіткових, деревно – кущових рослин, газонних трав;
– елементи квіткового оформлення ділянок озеленення, дизайну ландшафту, сільських садиб, парків, скверів;
– с/г техніку для виконання робіт в СПГ;
– шкідники і хвороби деревно – кущових і квіткових рослин;
– методи оцінки ґрунтів, грунтосумішей;
– правила охорони праці і техніки безпеки;
– законодавство по охороні навколишнього середовища.
ФАХІВЕЦЬ САДОВО-ПАРКОВОГО ГОСПОДАРСТВА ПОВИНЕН УМІТИ:
– проводити найпростіші дослідження ґрунту, землесуміші, субстрату;
– застосовувати сучасні мінеральні та органічні добрива для кращого розвитку рослин;
– проводити заходи по охороні та покращенню ґрунтів;
– використовувати зовнішні фактори для інтенсифікації розвитку рослин;
– оцінювати якість деревно – кущової та квіткової продукції ;
– регулювати вплив окремих факторів формування рослин на її ріст і розвиток;
– аналізувати характеристики елементів території для розробки оптимального ландшафтно – планувального рішення об’єкту;
– виконувати ескізи квіткового оформлення ділянок озеленення;
– створювати малюнки квітників регулярних, ландшафтних і змішаних стилів;
– раціонально розміщувати елементи квіткового оформлення на дендроплані;
– виконувати розрахунки, пов’язані з обчисленням обсягів робіт по проекту та кошторису на благоустрій і озеленення;
– укладати пояснювальну записку на проект планування та озеленення;
– визначати за допомогою визначників види рослин;
– виконувати обміри об’єкту в натурі;
– оформляти креслення архітектурним шрифтом;
– оцінювати ландшафт;
– проводити проектно – пошукової роботи на територіях озеленення та присадибних ділянках;
– виконувати післяпосадковий догляд за рослинами;
– підтримувати у належному стані елементи благоустрою, озеленення;
– виносити в натуру доріжки і майданчики;
– проводити розбивку на місцевості посадкових місць для деревно – кущових та квіткових рослин;
– управляти технічним розвитком підприємства;
– вести облік фінансово – господарчої діяльності підприємства;
– управляти підприємством;
– організувати забезпечення трудовими ресурсами;
– розрахувати баланс робочого часу;
– організувати забезпечення інвестиційними ресурсами;
– розробляти бізнес – план та план організації робіт;
– організувати матеріальне забезпечення виробничого процесу;
– обчислювати потреби в матеріалах;
– вивчати і аналізувати дослідні роботи ботанічних садів по виведенню та інтродукції нових декоративних садових форм, плодових і овочевих рослин;
– проводити пошук ефективних технологій будівництва, оглядових робіт за об’єктом.
Навчальний план по спеціальності 5.09010303 “Зелене будівництво та садово – паркове господарство” включає:
– графік навчального процесу;
– зведені дані по бюджету часу;
– план навчального процесу;
– практичне навчання;
– перелік необхідних лабораторій, кабінетів і майстерень;
– форма завершення навчання;
– пояснювальна записка до навчального плану.
Коледж проводить підготовку молодших спеціалістів по денній формі навчання.
На відділенні проводяться різноманітні конкурси на кращі знання навчальних дисциплін, виховні заходи, конкурси фахової майстерності. Студенти приймають активну участь у проведенні коледжівських заходів: конкурс студентської творчості «Студентська осінь», вечір зустріч з професією “Я – агроном”, міс коледжу, конкурс студент року, та ін.
ПРАКТИКА З ДИСЦИПЛІНИ “АГРОХІМІЯ”
ПРАКТИКА З ДИСЦИПЛІНИ “ЗЕМЛЕРОБСТВО”
ПРАКТИКА З ДИСЦИПЛІНИ “КОРМОВИРОБНИЦТВО”
ПРАКТИКА З ДИСЦИПЛІНИ “ПЛОДООВОЧІВНИЦТВО”
НАВЧАЛЬНІ ПРАКТИКИ З СПЕЦІАЛЬНОСТІ “ПРОМИСЛОВЕ КВІТНИЦТВО”
НАВЧАЛЬНІ ПРАКТИКИ З СПЕЦІАЛЬНОСТІ “ЗЕЛЕНЕ БУДІВНИЦТВО ТА САДОВО – ПАРКОВЕ ГОСПОДАРСТВО”